Priser

 

När du handlar hos oss ingår alltid moms i priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör med säkra leveranssätt inom Sverige, i samarbete med speditörer som Posten och DHL.

 


Restnotering

 

Om en vara är tillfälligt slut kontaktas kunden för svar om kund önskar invänta ny leveranstid eller avbeställa ordern.

 

 

 

Garanti

 

Vi lämnar 1 års garanti på alla produkter, garantin är personlig för ursprungsköparen. I vissa fall kan vi reparera utrustning utanför garantitiden. Kontakta oss för mer information.
 

 

pröva-På-Garanti / Ångerrätt

 


Du har 14 dagars returrätt eller pröva-på-garanti, spara bara alla tillbehör och emballage. Bäst av allt är att vi betalar returen (inom sverige) om du inte är nöjd med ditt köp. Detta gäller även företagskunder.
Ångerrätten gäller från det datum du tar emot varan. Autels produkter får inte vara registrerade.
Om varan är synligt begagnad med tydligt slitage och eller saknar tillbehör har vi rätt att dra av för värdeminskning av produkten.

 

Ångerätten gäller endast fysiska produkter, vid licensuppdateringar gäller inte ångerrätten.
Kontakta oss före en eventuell retur.

 

Reklamationer

 


Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Om du tror att du fått en defekt eller fellevererad vara ber vi dig kontakta oss så att vi snabbt kan rätta till eventuellt fel. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Självklart har du även 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag.

 

Leverans

 


Leveranstiden är normalt ca 1–3 arbetsdagar för lagervaror, beroende på fraktsätt. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan och underrättar dig om försening skulle uppstå. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

 

DHL servicepoint leveranstid 2-3 vardagar till ditt närmaste DHL ombud

 

Posten leveranstid 1-2 dagar

 

Företagspaket leverans nästa vardag (brytgräns för leverans dagen efter är 12:00 dagen innan)

 

En del Autel-produkter kan kommas att levereras från extern leverantör Autel Sverige vid behov.

 

Export

 

 

 

Vi exporterar gärna till Finland, Danmark, Åland och Norge, dock minst 500kr i ordervärde. Vi kräver förskottsbetalning till vårt bankkonto på alla exportordrar. Lägg din order mot postförskott i kassan så hanterar vi den manuellt. För att kunna sälja momsfritt till EU-länder krävs ett giltigt VAT-nummer av köparen. Saknar ni ett giltigt VAT-nummer så behöver ni betala dels svensk moms samt införselmoms enligt ert lands gällande tull och moms regler.

 

leveransbekräftelse

 

 
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

 

Transportskador

 


Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

 

Ej utlösta Varor

 


Om vi får tillbaka paket som skickats mot postförskott som inte lösts ut av mottagren, förbehåller vi oss rätten att debitera 195kr för de kostnader som uppstått i samband med denna retur.
Betalning skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.

 

Lagval & Tvistemål

 


Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Prylteknik Sjuhärad följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.