Köpvillkor

Genom att genomföra ett köp på Prylteknik.se godkänner du följande köpvillkor

Swish

Betala enkelt med Swish i kassan och du signerar ditt köp med BankID.

Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med Klarna, som är ledande inom säkerhet och riskbedömning inom e-handel. Du kan tryggt förvissa dig om att dina kortuppgifter är helt säkra hos Klarna. All kommunkationen mellan dig och Klarna är krypterad, vi tar inte del av uppgifterna.
Klarnas kortvillkor hittar du här

Direktbetalning

Vi erbjuder säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken; Nordea; SEB; eller Swedbank. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.
Klarnas villkor för direktbetalning hittar du här

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    Få alltid hem varan innan du betalar
    Betalningstid - alltid 30 dagar
    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    Möjlighet till delbetalning
    Full kontroll över dina köp i Klarnas app

Ingen aviavgift tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
Fullständiga fakturavillkor hittar du här 

Delbetala med Klarna

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    Få alltid hem varan innan du betalar
    Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
Fullständiga villkor för delbetalning hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti* på alla produkter, garantin är personlig för ursprungsköparen.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godtas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer.

*Garantitiden för batterier är 6 månader om inget annat anges i produktmanualen. 

Pröva-på-Garanti / Ångerrätt

Du har 14 dagars returrätt eller pröva-på-garanti, tänk på att spara alla tillbehör och produktförpackning. Bäst av allt är att vi betalar returen inom sverige om du inte är nöjd med ditt köp. Detta gäller såväl företag som privatpersoner.
Ångerrätten gäller från det datum du tar emot varan. 
Om varan är synligt begagnad med tydligt slitage och eller saknar tillbehör har vi rätt att dra av för värdeminskning av produkten. 

Ångerätten gäller endast fysiska produkter, vid licensuppdateringar och programvarar gäller inte ångerrätten.
Kontakta oss före en eventuell retur så skickar vi en fraktsedel för enkel hantering.

 

Reklamationer

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Om du tror att du fått en defekt eller fellevererad vara ber vi dig kontakta oss så att vi snabbt kan rätta till eventuellt fel. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.

Självklart har du även 3 års reklamationsrätt enligt svensk lag.

 

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1–3 arbetsdagar för lagervaror, beroende på fraktsätt. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland när varan inte finns i lageer kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan och underrättar dig om försening skulle uppstå. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna. 

Vissa Autel-produkter kan kommas att levereras från extern leverantör, Skantz Trading/Autel Sverige vid behov.

 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att beställningen lämnar vårt lager.

 

Transportskador

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget.

Force Majeure

Prylteknik 7H AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Prylteknik 7H AB fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Ej utlösta varor

Om vi får tillbaka paket som skickats som inte lösts ut av mottagaren, förbehåller vi oss rätten att debitera 195kr för kostnader som uppstått i samband med denna retur. Vi tar kontakt med kund och säkerhetställer att vi har korrekt adress.

 

Lagval & Tvistemål

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag.
Prylteknik 7H AB följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Logga in