AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator
AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator

AutoSIM Pro sensorsimulator och ECU-signalgenerator Rea

Nyhet 2019!

Välj utförande

Lagerstatus

I lager

5 225 kr

inkl. moms

Beskrivning

Sedan lanseringen 2012 har AutoSim-sensorsimulatorn visat sig vara extremt populär bland både tekniker och professionella diagnostiker tack vare sitt vänliga användargränssnitt, attraktiva och pålitliga drift.

 

Åtta år efter lanseringen av den ursprungliga modellen presenterar Ditex andra generationens AutoSim Pro. AutoSim Pro Automotive Sensorsimulator från Ditex kännetecknas av sin helt uppdaterade design och betydande funktionella förbättringar, och är ett mycket användbart verktyg som passar för både bilar och lastbilar i olika arbetssituationer. Den här avancerade sensorsimulatorn skapar ett elektriskt ekvivalent system för att simulera de sensorer och ställdon som finns på ett verkligt fordon.

AutoSim Pro Master Kit  innehåller:

Plastförvaringslåda med skum;

AutoSim Pro baspaket;

Isolerad krokodilklämma, 2-pack (röd, svart);

Back-pinning Probe Set (5 nålar);

Krokodilklämma, 4 mm, 25 A, röd;

Krokodilklämma, 4 mm, 25 A, svart;

Krokodilklämma, 4 mm, 15 A, blå;

Pluggbart kopplingsplint (2-stift, 5 mm);

SD-kort till Micro SD-kortadapter.

 

Baspaketet innehåller:

 

AutoSim Pro huvudenhet;

Testkabel, BNC koaxial, rak plugg till 4 mm banankontakter x 2, 60 V, 1000 mm;

Testkabel, 2 mm banankontakt till 4 mm banankontakt, blå, 60 V, 10 A, 800 mm;

Strömförsörjningskabel;

Micro SD-minneskort.

 

I allmänhet är AutoSim Pro en specialiserad signalgenerator för att testa sensorer, inklusive ledningar och anslutningar när de är installerade. På detta sätt är det möjligt att avgöra om en ECU, en matning, en plug-in-anslutning eller en sensor är defekt. Detta möjliggör effektiv eliminering av fel utan att byta ut delar "på misstankar". En av de speciella funktionerna med denna enhet är dess enkla och intuitiva manövrering via funktionsknappar. Displayen visar kontinuerligt de viktigaste inställningarna som aktuell vågform, frekvens, amplitud, offset, ramptid och pulsbredd.

 

MULTI BILSENSOR SIMULATOR

 

 

Signalgenerator

 

Med de viktigaste signalerna: sinus, kvadrat, triangel och ramper, upp till 20 kHz, gör enheten till den perfekta följeslagaren för experiment med alla typer av komponenter och sensorer samt för analys av elektriska ledningskretsar. Du har fullständig kontroll över utsignalen: topp-till-topp-amplitud, frekvens, arbetscykel och pulsbredd. En mikrokontroller ställer in utspänningen i området 0V till ± 12V i enlighet med de programmerade kurvorna.

 

PWM

 

PWM-generator för dynamisk styrning av fordonsmanöverdon med pulsbreddsmodulering. PWM-generatorfunktionen var speciellt utformad för att styra klaffar, ställdon, ventiler, injektorer och mindre DC-motorer. Genererar PWM-signal med variabel effekt upp till 4 A.

 

Exakt likspänningskälla

 

AutoSim Pro DC-spänningsutgångsfunktion med låg ljudnivå och hög upplösning är det rätta valet när en precisionskälla för DC-spänning behövs. Dess bipolära utgång levererar upp till ± 12 V med 10 mV upplösning och upp till 35 mA ström.

 

Sensorinbäddade förinställningar

 

Bilsensorsimulator med inbyggda förinställda konfigurationer för simulering av CKP induktiv, CKP Hall-effekt, Lambdasensor Zirconia, Lambdasensor Titania och Knock Sensor. Du kan koppla bort sensorn från fordonets sele, injicera signalen i selen och titta på omfånget för att se om PCM reagerar positivt.

 

Simulerar det faktiska arbetsförhållandet för de flesta bilsensorer;

Effektiv eliminering av fel utan att byta ut delar "efter misstankar";

Simulerar O2-sensorsignaler: Zirconia och Titania;

Kontroll av grundläggande ECU-funktion;

Styrning av utsignalen gör det möjligt att kontrollera ECU-svaret och funktionen;

Det kan driva ECU till "öppen" eller "sluten" slinga;

Aktivering av ett stort antal ställdon;

Variabel justerbar spänningsutgång från 0 till ± 12 volt;

Simulerar vev- och kamgivare av typen induktiva och halleffekt