CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys
CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys
CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys
CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys
CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys
CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys

CarScope i-Tester motortestare, kompressiontest, motoranalys Nyhet!

Mycket kompetent motortestare för både bensin och dieselbilar. I dagsläget är huvudsyftet med i-Tester en relativ-kompressionstest av motorn men nya funktioner kommer i kommande mjukvaruuppdatering!

Normalt använder man oscilloskop för denna typ av relativ-kompressionstest men tack vare Autoditex inbyggda mjukvara slipper man detta.

Tester utförs på alla cylindrar och resultatet jämförs på en gång vilket innebär att du slipper jämföra vågformen själv, det gör Carscope i-Tester åt dig!

Nu är det alltså slut med att själv behöva jämföra vågformer mot varandra, verktyget testar alla cylindrar på en gång och avgör direkt vilken cylinder som avviker. Resultatet presenteras direkt i displayen.

Testet utförs i ett svep på alla cylindrar och är det snabbaste sättet att avgöra om en cylinder lider av kompressionsfall.

Carscope i-Tester fungerar på 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12-cylinder på både diesel and bensin motorer, DIS, konventionella "Coil-on-Plug" system över 12V elektriska system.

Inbyggd hjälp som beskriver de olika testvarianterna samt hur externa anslutningar skall sitta.

Common Rail trycktest NYTT!

Denna nya funktion är tillgänglig sedan firmwareversion TT0106B

Detta läge används för snabb verifiering av tillståndet hos diesel Common Rail-högtryckssystemet. Resultaten möjliggör direkt / indirekt identifiering av vanliga problem i detta system - brist på tryck på grund av läckage, högtryckspumpfel, dålig högtryckssensor, ingen sensorströmförsörjning etc.

Principen för detta test är baserad på att kontrollera högtryckssensoravläsningarna medan bilen är i tändning, vrider, går på tomgång och accelererar.

Att kontrollera högtrycksgivarens avläsningar är det snabbaste och enklaste sättet att hitta ett problem i Common Rail-systemet.

Detta test är väldigt enkelt att utföra - bara en ledning ansluten till högtryckssensorns utgång.

Välj utförande

Artikelnummer

100-336

Lagerstatus

Ej i lager

3 690 kr

inkl. moms

Beskrivning

CarScope i-Tester is essentially a specialized type of engine analyser. It is a complex, multi-function tool, which can help diagnosing the engine and finding engine problems. I-Tester could be used with both gasoline and diesel-powered vehicles. Currently, its main mode is a relative compression testing but several automated diagnostic tests are upcoming with a future firmware updates!hgfh

 

No oscilloscope knowledge skills needed. You can skip the training and set-up time of an ordinary oscilloscope and get directly to a quick, precise engine analysis;

 

Relative compression test

 

This test is only a comparison between cylinders so we can use this method to "see" if we have a cylinder (s) with low compression by comparing one cylinder to the next. Hence the term "relative".

 

Relative compression is the fastest, simplest way to find a low compression cylinder. This test has previously been available only on large and expensive diagnostic systems, requiring a laptop and an oscilloscope. Now it is easier than ever — with the new CarScope i-Tester that combines bothfunctions - relative compression test and automatic waveform analysis. So, the final results are displayed in an easy to understand format.

 

You do not have to check each individual cylinder, all cylinders can be tested in one go. CarScope i-Tester works on 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12-cylinder cars, 4 stroke, diesel and gasoline engines, DIS, conventional and Coil-on-Plug systems, and 12V electrical systems.

 

Cylinder synchronization

 

By hooking up a second probe to either the ignition or an injector, you can follow the firing order/injection sequence and know which one it is. This is not the only way to do this type of cylinder identification but it does work as a way to start with.
 
 
Common Rail pressure test NEW!
 
This new function is available since firmware version TT0106B (download link)!
This mode is used for fast verification of the condition of the diesel Common Rail high-pressure system. 
Results allow direct/indirect identification of common problems in this system – lack of pressure due to leaks, 
high-pressure pump failure, bad high-pressure sensor, no sensor power supply etc.
The principle of this test is based on checking the high-pressure sensor readings while the car is in ignition on, 
cranking, idling and accelerating states.
Checking the high-pressure sensor readings is the fastest, simplest way to find a problem in the Common Rail system.
This test is very easy to perform – only one wire hooked to the high-pressure sensor output.