Mycket kompetent motortestare för både bensin och dieselbilar. I dagsläget är huvudsyftet med i-Tester en relativ-kompressionstest av motorn men nya funktioner kommer i kommande mjukvaruuppdatering!
Normalt använder man oscilloskop för denna typ av relativ-kompressionstest men tack vare Autoditex inbyggda mjukvara slipper man detta.
Tester utförs på alla cylindrar och resultatet jämförs på en gång vilket innebär att du slipper jämföra vågformen själv, det gör Carscope i-Tester åt dig!
Nu är det alltså slut med att själv behöva jämföra vågformer mot varandra, verktyget testar alla cylindrar på en gång och avgör direkt vilken cylinder som avviker. Resultatet presenteras direkt i displayen.
Testet utförs i ett svep på alla cylindrar och är det snabbaste sättet att avgöra om en cylinder lider av kompressionsfall.
Carscope i-Tester fungerar på 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12-cylinder på både diesel and bensin motorer, DIS, konventionella "Coil-on-Plug" system över 12V elektriska system.
Inbyggd hjälp som beskriver de olika testvarianterna samt hur externa anslutningar skall sitta.
Common Rail trycktest NYTT!
Denna nya funktion är tillgänglig sedan firmwareversion TT0106B
Detta läge används för snabb verifiering av tillståndet hos diesel Common Rail-högtryckssystemet. Resultaten möjliggör direkt / indirekt identifiering av vanliga problem i detta system - brist på tryck på grund av läckage, högtryckspumpfel, dålig högtryckssensor, ingen sensorströmförsörjning etc.
Principen för detta test är baserad på att kontrollera högtryckssensoravläsningarna medan bilen är i tändning, vrider, går på tomgång och accelererar.
Att kontrollera högtrycksgivarens avläsningar är det snabbaste och enklaste sättet att hitta ett problem i Common Rail-systemet.
Detta test är väldigt enkelt att utföra - bara en ledning ansluten till högtryckssensorns utgång.
Välj utförande
Artikelnummer
100-336-ext
Lagerstatus
I lager
6 790 kr
inkl. moms
CarScope i-Tester is essentially a specialized type of engine analyser. It is a complex, multi-function tool, which can help diagnosing the engine and finding engine problems. I-Tester could be used with both gasoline and diesel-powered vehicles. Currently, its main mode is a relative compression testing but several automated diagnostic tests are upcoming with a future firmware updates!hgfh
No oscilloscope knowledge skills needed. You can skip the training and set-up time of an ordinary oscilloscope and get directly to a quick, precise engine analysis;